Supervision
Supervision er sammensat af 2 ord; super og vision og betyder direkte oversat "et særligt godt overblik".
Supervision er, i min forståelse, en individuel udviklings- og videreuddannelsesmetode, hvor faglige og personlige kompleksiteter bringes i spil, faciliteres, reflekteres og evalueres i en forståelses- og udviklingsproces der tydeliggør og afklarer din indsats.
I supervisionen arbejder jeg lige gerne med udgangspunkt i succeshistorierne som i de store komplicerede social-faglige sager. Det afgørende er, at vi bliver bibragt nye forståelser, indsigt, energi og handlemåder.
Min supervision er et faseinddelt forløb, der både er vejledende, støttende, udviklende, ressource- og kompetencefremkaldende, kontrollerende, vurderende og handleorienteret.
Jeg tilbyder supervision individuelt og i gruppe til
- familiebehandlere og konsulenter,
- børne- og ungerådgivere,
- kuratorer,
- plejefamilier,
- psykologer,
- dagplejer og ansatte i daginstitutioner,
- støttepædagoger,
- ansatte på børne- og ungdomsinstitutioner og socialpædagogiske opholdssteder,
- ledere indenfor børne og ungeområdet,
- øvrige der arbejder med børn og unge,
og betjener mig af en lang række forskellige metoder så som fri og styret refleksion, episode analyse, tuning in, rollespil, reflekterende teams, modellering.